En nystart..kanske

 6 år sedan jag la ut något här senast. Innan var detta en plats jag var på väldigt ofta. Ett ställe som fick mig att hitta motivation att vara kreativ på. Och jag var väldigt kreativ, i stort och smått.

Vad hände? Jag vet faktiskt inte vad som hände eller när det hände riktigt. Var det när vi flyttade till vårt radhus? Och vad hände iså fall med mig då? Varje gång jag flyttar så blir jag alltid lite vilsen i mig själv och rutiner som finns. Efter radhusflytten har vi flyttat en gång till, till vårat hus vi bor i nu. I huset jag ser att vi kan bo i tills vi blir gamla. Tills vi inte orkar gå upp för trappan till övervåningen. 

12 gånger har jag flyttat, om jag räknar rätt och inte glömmer någon period i livet. Men under min uppväxt, tills jag var 17år så bodde jag på ett och samma ställe, min trygghet. Föräldrarna skiljdes och sedan började jag studera i en helt annan del av Sverige, träffade kärleken Rickard och flyttade efter studierna till hans hemstad. Sedan blev det vidare flytt till storstaden Göteborg för att sedan flytta ner till Skåne och här har vi bott på tre olika ställen. Flytta vill jag aldrig göra mer (säger jag nu), men ångrar inte att jag har flyttat mycket. Det har gett mig så mycket livserfarenheter och träffat mycket fina människor. 

En annan orsak till att jag slutade blogga här var säkert för att jag blev gravid med Adam, vår andra son. Det blev annat fokus helt enkelt. Många säger att har man väl skaffat ett barn så är det inte så stor skillnad att skaffa två. Men det måste jag säga att det var så stor skillnad. Kanske för att Otto nästan hade blivit 6år när Adam föddes och vi hade verkligen hittat våra roller i familjen på tre. Det kastades om totalt när vi blev fyra. Har fortfarande inte hittat balansen riktigt. Låter inte klokt, men kanske är det livet som förälder helt enkelt. 

Att hitta balansen i livet eller jakten på den har blivit en större och större tanke i mig på senare tid. Därför vill jag även börja blogga igen. Och denna gången för att skriva mer, inte spruta ut massor av kreativa saker och bilder. Utan för att få ut mina tankar och reflektioner. Vi får se om detta blir en engångsgrej eller om det blir kontinuerligt. Jag hoppas på det sista för jag vill verkligen ha plats för reflektion i mitt liv nu. Och jag tror detta kan vara väldigt bra sätt för mig.

Men rädslan att någon ska läsa och ha åsikter skrämmer skiten ur mig. Men jag tror inte någon hittar till denna blogg längre. 

Vi ses, kanske.

Kommentarer

Populära inlägg