Citrondrink


Denna drink gjorde jag för första gången för nästan 10 år sedan. Det var när "Du är var du äter" programmet började sändas och jag och min sambo blev så inspirerad av alla nyttigheter. Anna Skipper var programledare och hon la ut massor av recept på deras hemsida.
Vi började med denna drink på morgonen, bakade hennes nyttiga bröd, jag kom in i en väldigt bra träningsperiod, vi gick inte ut på kåren (vi studerade då) alla dagar i veckan. Allt detta resulterade i att jag gick ner närmare 10 kilo på ett halvår. Inget jag reflekterade över så jättemycket mer än att jag kände mig väldigt stark och kläderna satt bättre. Men några av vännerna och familjen som inte hade sett mig på det halvåret blev lite oroliga när dem plötsligt fick se mig 10 kilo lättare. Men det var en bra start på ett sundare liv..

Denna drink har bara nyttigheter i sig. Ingefäran med sina läkande och utrensande egenskaper och som främjar matsmältningen. Citronen har som bekant mycket C-vitamin i sig, men har även egenskapen att ha en sammandragande effekt på magsäcken. Linfröoljan innehåller essentiella fettsyror och hjälper till att föra ut skadligt fett från kroppen.

1 citron
1 cm färsk ingefära
2 tsk kallpressad linfröolja
1/2 glas vatten

Skär bort allt skal på citronen och ingefäran och skär i bitar. Mixa alla ingredienserna och häll upp i ett glas.

Kommentarer

Populära inlägg