Fjärilar






Jag har gjort en mobil till min son Ottos säng. Jag ville ha något harmoniskt och tänkte då att fjärilar är ett bra motiv. Att barn helst ska ha starka färger att kolla på är något som återkommer när man läser om dess utveckling. Jag valde då ett tyg som hade lite olika starka men samtidigt behagliga färger. Jag strök på ett material på baksidan av tyget. Materialet vet jag tyvärr inte vet vad det heter, men det gör att tyget inte fransar sig när man klipper i det. Jag använde mig av en pepparkaksform som mall, så gick det snabbt att rita och klippa ut fjärilarna från tyget. Jag sydde till sist fast fjärilarna i sänghimlen och lät några hänga ner så att det blev lite rörelser också. Den sista bilden ni ser är hur Otto själv ser de flygande fjärilarna när han ligger i sängen. De är så lätta så de rör sig hela tiden, även om man inte petar på dem. Det är faktiskt väldigt rogivande att ligga och titta på dom. Vet jag som har sängen bredvid.

Kommentarer

Populära inlägg