Små prinsbakelser



Idag fyller min son 2 månader och det firar vi med små prinsbakelser. Jag såg dessa i en tidning och tänkte att detta måste jag testa. Dels för att det verkade så enkelt att göra många små istället för en stor prinsesstårta. Sedan ville jag även öva på att lägga över marsipan utan att det veckar sig. Jo, det är ju lättare sagt än gjort. Det går ju inte! Är det någon som har tips hur man gör? På översta bilden ser ni hur jag har försökt dölja kanten med ett "band". Inte så snygg det heller. Nä, detta ska jag lära mig någon gång, men tvivlar på mitt eget tålamod.

Hur gjorde jag dessa bakelser då. Jo, jag bakade först vanliga muffinsar (recept har jag skrivit i tidigare inlägg http://emmaekstedt.blogspot.se/2012/09/havtornsmuffins_22.html ). Sedan delade jag dom i tre lager. På det nedersta strök jag ett lager med blåbärssylt. På det andra så strök jag vaniljkräm blandat med vispgrädde (jag fuskade, jag blandade ihop sådan där pulver vaniljkräm). På med locket och till sist strök jag ett lager med vispgrädde uppe på och på sidorna om muffinsen, för att marsipanen skulle fastna.

Inte så fint, men gott!

Kommentarer

Populära inlägg