Fjärilar

Jag köpte vit sockermassa på Ullared när jag var där senast. Väldigt billigt, bara 3 kr för ett paket. Och eftersom jag aldrig har använt det innan experimenterade jag lite.
Jag färgade den med röd karamellfärg och kavlade ut i olika tjocklekar. Dom ni ser på bilden blev lagom. Sedan stansade jag ut några fjärilar från en pepparkaksform som jag hade. Jag ville se om det gick och torka dom och gjorde det över ett glas så att det såg ut som dom var lite mer levande än om dom bara skulle vara platta. Det gick bra att torka dom, men vissa delade sig och gick sönder för att dom fastnade i glaset. Så nästa gång ska jag lägga plastfolie emellan.
Sedan testade jag att måla på dom med enbart den röda karamellfärgen. Men jag glömde ta en foto på alla målade fjärilar. Den enda som fastnade på bild var den som sitter på gårdagens blogginlägg (nutellamoussen).
Men jag kommer definitivt göra något liknande igen och då ska jag fotografera mera.

Kommentarer

Populära inlägg