Skogens guld



Nu har jag haft en sådandär bloggpaus igen. Längre än jag hade tänkt, men så får det vara ibland.
Vi har haft semester med resor till både Värmland och Skåne. Vi var i Årjäng i Värmland ungefär en vecka där vi hyrde en stuga och tog det lugnt med några vänner. Vi var ute i skogarna och plockade svamp och blåbär. Det var faktiskt första gången jag har hittat ätbar svamp. Okej, jag fick lite hjälp att hitta dom första, men sedan fick man de där ögonen som man måste ha för att hitta svamp. Det är ju helt underbart gott med kantareller. Det blev macka med smörstekt svamp och en god pastasås.
Semestern har även bestått av pyssel här hemma då vi har bytt plats på två av våra rum. Vi har haft ett hobbyrum/gästrum som vi har målat om och gjort till sovrum och garderob, medans det gamla sovrummet håller på att bli ett nytt fint kreativt rum/barnkammare/gästrum. Eftersom jag nu är hemma från jobbet och kommer vara det en längre till under föräldrarledigheten kändes det nödvänligare än innan att göra detta hem så trivsamt det bara går.
Förutom att rensa och slänga massor av saker här hemma så lagar och bakar jag en del. Det är det kreativa jag gör mest nu för tiden. Så ni får stå ut med mer mat- och bakbilder och massor av recept.
Kram så länge

Kommentarer

Populära inlägg