Rocky Road



Nu är jag hemma igen från julledigheten. Mycket god mat och godis har det blivit nere hos föräldrarna i Skåne. Eftersom jag inte prioriterade att blogga dessa dagar får jag lägga upp bilderna såhär lite i efterhand. Jag fick stå för godiset vid jul och gjorde bland annat Rocky Road. Ett underbart gott julgodis och så lätt att göra..

600g mörk choklad -smält
2 påsar dumle
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
Blanda allting tillsammans och häll i en klädd (bakformspapper) form. Ställ i kylen en stund, sedan skär du den i önskade storlekar.

Jag gjorde även en variant där jag bytte ut vanliga dumle mot lakrits dumle och mörka chokladen till ljus. Det blev också väldigt, väldigt gott.
Och du, det går ju lika bra att göra detta även efter jul.

Kommentarer

Populära inlägg