Invigningen av Rädda Barnens nya lokaler.





Nu har jag äntligen funnit mig tid att lägga ut bilderna jag tog i samband av invigningen av Rädda Barnens (RB) nya lokaler.
IKEA fick en förfrågan av RB om att inreda ett rum för barn- och ungdomsterapi i deras nya lokaler.
Dom behövde en plats för samtal, förvaring, vila och utrymme där barnen kan uttrycka sig genom teckningar, dockhus mm. Tillsammans med tre behandlare från RB tog IKEAs heminredare Helen Risne fram inredningen. Det blev ett rum med naturfärger och som blev väldigt harmoniskt och lungt.
I terapirummet finns en vit pelare. Pelare har en väldigt negativt intryck för många som har varit med om hemska händelser. Det är där jag kom in i bilden. Jag målade om pelaren till ett träd. Ett träd där bladen slingrade sig ner och två snälla ugglor fick sitta. Och jag blev jättenöjd av resultatet.

Kommentarer

  1. Å vad fint! Duktiga DU <3

    SvaraRadera
  2. Suveränt! Roligt! Fortsätt så!

    Kram,

    Broszan & co

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg