Teaterbygge






Idag hade jag en ledig dag och då har jag tillbringat dagen med att snickra. För någon vecka sedan ringde min vän Karin som är regiassistent för en föreställning som heter "Även detta är övergående" på teater Sesam. Dom behövde en tre meter lång "halvmåne". Dom visste hur den skulle se ut, men inte hur den skulle konstrueras. Det var där min resa började. Efter en del skissande på vanligt A4 gick jag över till att rita upp den i fullskala. Bygget planerades och material införskaffades. Då var det bara att sätta igång. Vi gjorde halvmånen i två delar så att den blev mer lätthanterlig.
Totalt har jag och Karin byggt den nu färdiga möbeln i två dagar och jag tycker det är mycket bra gjort av oss. Det har varit riktigt roligt att snickra igen för det var ett tag sen sist. Men nu är jag väldigt glad att den är klar så att Pelikanteatern kan klä in den i det svarta tyget den ska ha. Och så att dom kan öva med möbeln innan premiären den 18 november.
Om du har blivit sugen på att se föreställningen är det bara att klicka dig in på www.pelikanteatern.se och boka.

Kommentarer

Populära inlägg